Firma na Facebooku. Jak zacząć? Jak ją promować?

przez | 5 września, 2020

Stworzenie strony firmowej na Facebooku jest darmowe i zajmuje zaledwie kilka minut. Obecność w tym serwisie, z którego w Polsce regularnie korzysta kilkanaście milionów osób, niesie ze sobą wiele korzyści. Jak zacząć promować swoją firmę na Facebooku?

Strona firmy na Facebooku

Założenie i skonfigurowanie własnej strony firmowej na Facebooku jest bardzo proste. Można zbudować ją od nowa lub przekształcić istniejący profil prywatny, by stworzyć swój fanpage – stronę firmową na Facebooku.

Przy zakładaniu własnej strony należy dodać:
– nazwę firmy – można uzupełnić ją o opis
– zdjęcie w tle
– zdjęcie profilowe

Można także zastosować przycisk CTA (call to action), który kieruje do strony firmowej, sklepu internetowego, zachęca do kontaktu telefonicznego.

Jak prowadzić firmowy fanpage?

Gdy strona została już założona, można przystąpić do jej prowadzenia. Po utworzeniu firmowego profilu na Facebooku można publikować na nim nowe treści – teksty, zdjęcia, filmy, można wysyłać wiadomości do fanów pod postami i indywidualnie przez Messengera.

Systematyczne dodawanie nowych, ciekawych treści to podstawa, by przyciągać do strony kolejnych fanów.

Reklama Facebook Ads

Założenie i prowadzenie własnego profilu firmowego na Facebooku jest bezpłatne. Serwis ma też swój system reklamowy Facebook Ads – jest on dostępny za opłatą, jednak ze względu na możliwość samodzielnego tworzenia kampanii pozwala na dopasowanie ich do każdego budżetu.

Za pomocą Facebook Ads firma uzyskuje możliwość adresowania swojego przekazu reklamowego do wybranej grupy docelowej, by łatwiej realizować cele marketingowe.

Reklama Facebook Ads pozwala na targetowanie – skierowanie reklamy do odbiorców pod kątem:
– lokalizacji
– wieku
– płci
– sytuacji życiowej
– zainteresowań

Obsługa mediów społecznościowych – agencje social media
Reklamę na Facebooku można prowadzić samodzielnie, ale można również skorzystać z usług firm, które specjalizują się w social media marketingu.