Każda firma może założyć i prowadzić swoją stronę na Facebooku bez ponoszenia żadnych kosztów. Aby dotrzeć do jeszcze szerszej gamy odbiorców, warto skorzystać z płatnego narzędzia – Facebook Ads.
Czym jest Facebook Ads?
System reklamowy Facebook Ads pozwala na stworzenie własnej kampanii reklamowej na Facebooku. Zalicza się on do kategorii reklamy internetowej, a dokładnie do social media marketingu.
Za pomocą tego systemu firmy korzystające z Facebooka mogą skierować swoją reklamę do użytkowników serwisu. Dużym atutem Facebook Ads jest targetowanie, czyli możliwość wybrania grupy docelowej, do której skierowany jest przekaz, a także możliwość dobrania celu marketingowego z gotowej listy, na przykład mogą być to większa rozpoznawalność marki, poszerzenie zasięgów, instalacja aplikacji.
Reklamodawcy mogą dowolnie skonfigurować swoją kampanię reklamową za pomocą prostego w obsłudze menedżera. Uzyskują również dostęp do zaawansowanych statystyk.
Dlaczego warto skorzystać z reklamy Facebook Ads?
Najważniejsze zalety Facebook Ads:
- dostęp do wielu potencjalnych klientów – w Polsce z Facebooka korzysta aż 18 milionów osób
- mnóstwo form reklamy – wpisy, zdjęcia, filmy, pokazy slajdów, wydarzenia
- przystępne ceny – niskie koszty reklamy dopasowane do budżetu
- targetowanie – precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej
- różne cele marketingowe – ułatwiają prowadzenie kampanii nakierowanej na cel
- dostęp do statystyk – pomagają w podejmowaniu trafnych decyzji marketingowych
- wysoka efektywność – szybkie i skuteczne rezultaty kampanii
Jak zacząć promować swoją firmę przez Facebook Ads?
Podstawą do rozpoczęcia promocji własnego biznesu na Facebooku jest założenie strony firmowej, czyli fanpage’a. Po jego otwarciu i skonfigurowaniu można skorzystać z reklamy Facebook Ads.
Kampanię można prowadzić samodzielnie – serwis udostępnia szeroką gamę bezpłatnych narzędzi oraz poradniki dla początkujących. Można także skorzystać ze wsparcia agencji social media marketingu, które oferują obsługę mediów społecznościowych.